Jerry Hed, finansdirektör, Aller Media

"Färska nyheter måste ut snabbt."

Aller Media anlitar MTD för distribution av kändistidningarna Se & Hör och Svensk Damtidning samt Hemmets Veckotidning till prenumeranter. Volymen ligger på nästan 200 000 exemplar per vecka och samarbetet är nu inne på artonde året.

Eftersom innehållet i tidningarna är av färsk nyhetskaraktär är det givetvis viktigt att tidningen når kunden så fort som möjligt. Det betyder också mycket att prenumeranterna kan lita på att tidningen delas ut på rätt dag och att samtliga mottagare har sin tidning samma morgon som den finns hos återförsäljarna, så att de slipper vänta.

"Vår första goda erfarenhet av MTD var vid ett tillfälle när Svensk Damtidning ville komma ut i butik tidigare än normalt, på grund av en händelse i kungafamiljen. Vi ville konkurrera med kvällspressens snabba distribution vilket inte fungerade med vår ordinarie distributör. MTD kunde då med sitt distributionsnät lösa detta för oss och vi märkte att de var kreativa och flexibla." berättar Jerry Hed på Aller Media.

"Vi ser stora fördelar med att kunden har sin tidning redan på morgonen och har hela dagen framför sig att läsa den. Om vi skulle använda oss av traditionell postgång skulle tidningen antingen kommit till kund flera dagar senare eller också senare samma dag, men då till en betydligt högre kostnad. Med MTD så slipper vi även att adressera tidningen vilket spar tid och pengar."

Vill du också nå dina prenumeranter till morgonkaffet?

Lämna dina kontaktuppgifter, så hör vi av oss.

krävs

krävs

Frivillig

krävs